HTML

CoupéCabriolet

Az autós világ legszebb, legérdekesebb, legdrágább, legautóbb autói. Válogatás, érdekességek, újdonságok a Coupék és Cabrioletek, Roadsterek, Spyderek, Targak világából.

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Linkblog

Archívum

Búcsúzik a Zonda

2010.03.14. 17:31 :: Dr. Robin Masters

Horacio Pagani és csapata több mint 10 éve megalkotott egy igazán különleges és ritkaságszámba menő szupersportatutó, ez nem más, mint a Pagani Zonda. Kevesen tudják, de a tervezési időszakban az autót még a híres argentín autóversenyző, Juan Manuel Fangio tiszteletére "Fangio F1"-ként nevezték, majd az 1995-ös halála után átnevezték Zondára, amely egy argentín szél neve is egyben. A kis olasz manufaktúra a repülőgépekre emlékeztető utcai fenevadat 1999-ben kezdte el gyártani, és már akkor is meghaladta egy egy példány ára a 60 millió Ft-ot. A középmotoros építésű sportautót a mai napig a Mercedes AMG által átalakított V12-es motorjával szerelték, ez a motor a 2002-ig gyártott Zonda C12 típusban 402 lóerőt teljesített, és az autó 4,2 másodperc alatt gyorsult 100 km/h sebességre. 2001 és 2002 között az egyébként is erősen limitált szériában készülő autó (évente kb. 10 Zonda készült el) egy erősebb változata is elkészült, amely a Zonda C12 S volt, amelyben a motor már 570 lóerőt adott le, és némileg tovább vadították a külsőt is, valamint az autót már nyitott tetővel is meg lehetett vásárolni.

Pagani Zonda C12 S, mindössze 15 db épült belőle

Ezt követően az autó még nagyobb motort (7,3 liter) kapott. A Zonda C12 S 7.3 egészen 2005-ig készült. 2005-ben egy újabb változat került a piacra, ez a Zonda C12 F volt, amelyben a jól ismert V12-es motor már 594 lóerőt teljesített, 3,5 másocperc alatt futotta a 100-as tempót, a mutató pedig 346 km/h-ig lendülhetett ki. Egy évvel később bemutatkozott a roadster változat, amely 50 lóerővel erősebb volt. Ebből  a modellváltozatból  napjainking összesen 25-25 db készült, melynek legutolsó darabja a ma zárodó Genfi Autószalonon mutatkozott be. Az utolsó példány egy különleges, "egydarabos" széria, amelyet a gyártó Zonda Tricolornak nevezett el. A különleges példány az olasz légierő műrepülő különítménye előtt tiszteleg, amely idén ünnepli 50. évfordulóját. Az autó színe is a csapat színeit tükrözi, fekete és kék karbon, valamint titánium elemek, az autó orrán V alakban végighúzodó olasz trikolorral, amelyek a sárga felnik csak még jobban feldobnak. Nem lehet az autó mellett szó nélkül elmenni, hiszen annyira látványosra sikerült, amely nem csak a külsőre, hanem az utastérre és a műszaki tartalomra is igaz. A beltérben a fehér és a kék színű bőr kombinációja a domináns, a nemes anyagokat mindenhol kézzel varrták, így az egyediség és a magas minőség garantált. A versenyautó belső műszeregységét pedig zöld fény világítja meg. Az autóban használt alkatrészek sem hétköznapiak; kerámia bevonatú titánium-nikkel kipufogúrendszeren muzsikál a jól ismert motor, amely 678 lóerőt és 780 Nm-t teljesít, mindezt egy hatfokozatú szekvenciális váltó viszi át a hátsó kerekekhez, amelyek felfüggesztése magnéziumból és titániumból készült. Az utolsó példány 2,7 alatt van százon, és egészen 350-ig lehet gyorsulni vele. A Pagani Zonda utolsó példányának különlegességét leginkább az ára tükrözi: közel 370 millió Ft-ba kerül! Tulaja már van, állítólag egy közel-keleti milliárdos vásárolta meg, és mint tudjuk, arrafelé az ilyen kaliberű autók nem számítanak ritkaságnak. A Zondából 11 éves történe alatt egyébként még készült különleges kivitel, többek között a tavalyi évben bemutatott, csupán 10 példányban készülő Cinque, valamint R Clubsport néven versenyzésre is alkalmas változat. Nem hivatalosan pedig egy Zonda PS nevezetű modell is elkészült, amelyet egy holland autómániás üzletember, Peter Saywell rendelt meg egyedi kialakítással. A legutóbbi információk szerint összesen 115 db Zonda készült el az elmúl több mint egy évtizedben, az utódja, az egyelőre Project C9 néven emlegetett típus pedig még az idén be fog mutatkozni.

Szólj hozzá!

Címkék: zonda genf geneva 2010 genfi autószalon pagani zonda tricolore zonda c12 zonda c12 s

A bejegyzés trackback címe:

https://coupecabriolet.blog.hu/api/trackback/id/tr401839272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása