HTML

CoupéCabriolet

Az autós világ legszebb, legérdekesebb, legdrágább, legautóbb autói. Válogatás, érdekességek, újdonságok a Coupék és Cabrioletek, Roadsterek, Spyderek, Targak világából.

Friss topikok

Naptár

október 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Linkblog

Archívum

Zöld Ferrari

2010.03.25. 10:25 :: Dr. Robin Masters

Az utóbbi időben az autóipar zászlajára tűzte ki a környezetvédelmet, amelyet főként a szigorodó szén-dioxid kvóták indokolna és még számos más egyéb dolog is, tudjuk jól, fogyóban vannak a kőolajkészletek. Hibridek, bioetanollal üzemelő autók, hidrogén és elektromos hajtás, ma már nem fikció, számos utcai autó már használ vagy alternatív hajtást, vagy valamiféle alternatív üzemanyagot. A környezetvédelem és a zölddé válás a sportautók kategóriájában is egyre inkább tetten érhető. A híres olasz márka, a Ferrari is rátért erre az útra. A Genfi Autószalonon bemutatták az első zöld Ferrarit, amely tényleg zöld. Az olasz mérnökök egy hibrid rendszert építettek a Ferrari 599 GTB Fioranoba. Az autóban természetesen megmaradt a tökéletesre csiszolt V12-es motor is, amelyhez a hátsó kerekeknél lévő, az F1-ből már ismerős KERS rendszer csatlakozik. Az autó innen kapta a HY-KERS vettura laboratorio elnevezést is. A differenciálműnél elhelyezett elektromos egység valamivel több mint 100 lóerős teljesítményt ad le, amely hozzávetőlegesen 150 Nm nyomatékot állít elő. A rendszer tehát úgy működik, mint a tavalyi évi F1-es versenyautókban, fékezéskor a rendszer áramot termel, amelyet a padlóba épített lítiumion akkumulátor cellákban tárol, majd gyorsításkor felhasznál. Az autó így jobban gyorsul, mint a normál modellek, ráadásul a fogyasztása is hozzávetőlegesen 35%-kal kisebb. További érdekesség, hogy az elektromos rendszer által termelt áramot az elektronika fel tudja használni a légkondicionáló, a kormányrásegítés, a fékszervó, valamint a fedélzeti berendezések működtetéséhez is. A zöld sportautóban egyébként egy duplakuplungos 7 sebességes szekvenciális váltón át lehet az erőt a hátsókerekekre szabadítani. A tervezők továbbá arra is ügyeltek, hogy a plusz tömeg ne rontsa az autó súlyelosztását, ezért pl. az akkumulátorokat a padlóba építették. Hogy mikor kerülhet gyártásba az autó, arról egyelőre nincs hír, de vélhetően nem kell már sokat várni az első valóban zöld Ferrarik megjelenésére.

Szólj hozzá!

Címkék: zöld ferrari f1 formula 1 kers 599 599 gtb fiorano hy kers

A bejegyzés trackback címe:

http://coupecabriolet.blog.hu/api/trackback/id/tr481867194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.