HTML

CoupéCabriolet

Az autós világ legszebb, legérdekesebb, legdrágább, legautóbb autói. Válogatás, érdekességek, újdonságok a Coupék és Cabrioletek, Roadsterek, Spyderek, Targak világából.

Friss topikok

Naptár

október 2016
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  <
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Linkblog

Archívum

Keményített E Convertible

2010.03.31. 19:22 :: Dr. Robin Masters

Nem kellett erre sem sokat várni, a megalomán Brabus előszeretettel izmosítja a Mercedes-Benz különféle típusait, most az E-Klasse kabrió változata került a terítékre. A Brabus az a cég, amely az észvesztő teljesítményű V12-es tuningolt blokkot minden csillagos modellbe beépíti, valamint szinte kivétel nélkül minden autójukat feketére fényezik. Most ugyan a 12 hengeres blokk elmaradt, viszont a E Cabrio 250CGI motorjától kezdve az E500 V8-ig mindegyikhez kínál teljesítmény csomagot. Az új teljesítményszintek a következők: az 1,8 literes turbó motor 204-ről 230 lóerőre izmosodik, az E350 CGI, amely már V6-os blokk 292-ről 310-re emelkedik. A két dízel erőforrás közül a kisebbik, amely a négyhengeres 250 CDI 204-ről 232, a nagyobb E350 CDI V6-os dízel pedig 272 lóerőre emelkedik az eredeti 231 LE teljesítményhez képest. Mivel a kabrió változatból a Mercedes-Benz egyáltalán nem tervez AMG változatot, ezért ezt a fajta űrt is be kívánja tölteni a Brabus által átalakított E500 V8-as csúcsblokk, amelnyek egyébként is figyelemre méltó 388 lóerejéhez még 74-et és így már 462 tagúvá nőtt a ménes, amely a hátsókerekeken keresztül gyötri meg az aszfaltot. A V8-as motor esetében a hengerűrtartalmat is megnövelték 5,5 literről 6,1-re, azaz öblösebb hangúvá is vált a fekete démon, amely már 4,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. A Brabus tuningmesterei persze mindezzel még nem elégedtek meg, kiiktatták az elektronikus tiltást, így a száguldás a 300-as álomhatárig meg sem áll. A teljesítményen kívül a Brabusnál a külsőről sem feledkeztek meg. A megvadított E kabrióhoz 17, 19 vagy 20 colos alufelnik dukálnak, illetve állaítható magasságú és keménységű futóművet is beépítenek. Ekkora teljesítményhez persze nem ártanak a jó fékek sem, a mérnökök teljesen új, nagy teljesítményű sportfékrendszerre cserélik a gyárit, valamint hátul négy csőből muzsikálhatnak a motorok.

Szólj hozzá!

Címkék: mercedes kabrió mercedes benz cabriolet brabus brabus e convertible

Álom Audi

2010.03.31. 16:15 :: Dr. Robin Masters

Akár a jövő új Audi sportautója is lehetne az RS7 Concept, amelyet egy független designer, bizonyos Adriano Mudri tervezett. Az autó jelenleg csupán álom, azonban a formaterv igen látványosra sikeredett. A négykarikás márka mai formatervezési elemeit ötvözte saját elképzelésével. A formatervben kissé visszaköszön az Audi R8, illetve némileg a TT és a Bugatti Veyron vonalai is. A végeredmény azonban egy markáns, kétüléses sportautó lett. Mudri elképzelése szerint az RS7 egy önálló sportkupé, amely középmotoros és hátsókerékhajtású, tehát nem jelenik meg az Audi híres Quattro összkerékhajtási mechanizmusa. Szembetűnő tovább, hogy az autó orrán nincs a mai Audikat meghatározó óriási Single Frame hűtőrács. A fényszórókat vékony LED-ek helyettesítik, az ajtók pedig a Lamborghini mintájára fölfelé nyílnak. Adriano Mudri egyébként a grazi egyetemen tanulta a szakmáját, ipari formatervezésből diplomázott. Már korábban is készített pár futurisztikus autóipari formatervet, jelenleg a Magna-Steyr cégnek dolgozik, mint külső formatervező. Habár az általa elképzelt Audi RS7 ebben a formában vélhetően soha nem fog megvalósulni, mégis esetlegesen ötletet meríthetnek belőle a gyári formatervezők és mérnökök, mellesleg Mudri számára remek reklám.

Szólj hozzá!

Címkék: audi kupé rs7 audi rs7 adriano mudri

Elhunyt a Mustang atyja

2010.03.31. 10:04 :: Dr. Robin Masters

Az amerikai autóipar egyik ikonja, a Ford leghíresebb modellje, amelyet az 1960-as évek elején a Ford akkori mérnöktehetsége, Donald N. Frey tervezett, ő volt az, akinek sikerült anno meggyőznie Lee Iacoccat, hogy gyártásba kerüljön a pony car, azaz a Mustang, amelyet rekordidő alatt, mindösszesen 18 hónap munkával sikerült kifejleszteni.

 Iacocca (balra) Frey (jobbra), és az első Mustang

A 18 hónapos fejlesztési idő alatt a Mustang elsőként egy kétüléses roadsterként látta meg a napvilágot. Ez azonban nem tetszett az akkori cégvezetésnek, mondván, hogy erősen megcsappantak a bevételek, ezért egy családias jellegű, ám elérhető árú autóra lenne szükségük. Így született meg a négyülésessé alakított Mustang. Az első példány 1964 március 9-én gördült le a dearborni gyártósorról. Megtervezni és gyártani olcsó volt, hiszen a korabeli Falcon és Fairlaine modellek alapjaira és fő alkatrészeire épült. Az autót már kezdetben is hathengeres és V8-as motorokkal szerelték, amelyhez máig hű a Ford. Az első példányok soros hathengeres motorral és háromsebességek kézi váltóval mindösszesen 2368$-ba kerültek.

Az autó gyorsan népszerűvé vált, ez többek között annak is köszönhető, hogy a híres angol ügynök, James Bond az 1964-ben bemutatott Goldfinger című filmben már vezette a Mustangot. A leghíresebb filmes jelent azonban nem ehhez az alkotáshoz kapcsolódik, hanem a Bullit több mint 10 perces autós üldözéséhez, amelyben Steve McQuenn egy Mustang GT-t hajt. A Mustang ezen kívül számtalan filmben és reklámban szerepelt. A mai kor közönségének egyik legismertebb változata talán Eleanor, a megszelidíthetetlen Shelby GT500-as, amelyet Nicolas Cage kötött el a Tolvajtempó című filmben. A Mustang oly annyira népszerűvé vált kedvező ára, négyszemélyes utastere, de mégis egyedi külseje miatt, hogy az első másfél évben több mint 1 millió példány talált gazdára az USA-ban. Számtalan változat látott belőle napvilágot 1964-es piacra kerülése óta, épült belőle több versenyautó, volt biztonsági autó az Indianapolis 500 futamán, driftelésre felkészített darabokat is építettek belőle. Mind a mai napig kedvelt modell a hot rod építők és az izomautók rajongóinak körében. Ma az 5. generáció fut az utakon kupé és kabrió kialakításban korszerű V6-os és V8-as motorokkal szerelve. Donald N. Frey, akinek a Ford eme autóipari legendát köszönheti még március 5-én hunyt el illinoisi otthonában, haláláról azonban csak most számoltak be. A mérnök-legenda 86 éves volt.

Szólj hozzá!

Címkék: shelby ford pony car ford mustang lee iacocca donald frey donald n frey shelby gt500

Exkluzív csomagok Porschékhoz

2010.03.29. 19:05 :: Dr. Robin Masters

A stuttgarti Porsche sportautógyártó négy exkluzív csomagot készített el a két kis fenevadhoz, a Boxsterhez és a Caymenhez, amelyek által a vásárlók még egyedibbé tehetik autóikat. A négy csomag közül kettő a kényelemre helyezi a hangsúlyt, kettő pedig a sportosságot fokozza. A "Comfort" csomag többek között olyan népszerű extrákat tartalmaz, mint a Bi-xenon aktív, kanyarkövető fényszórók, tempomat, automatikusan sötétedő tükrök, valamint esőérzékelő és bőrborítás. Az "Infotainment" csomag része a Porsche Communication Management (PCM), amelybe integrálva van a navigációs berendezés és az univerzális audiócsatlakozó, amelyhez MP3 lejátszót, vagy iPod-ot csatlakoztathat a tulaj, ha épp kedvenc zenéit kívánja hallgatni. Ha pedig már a zenénél tartunk, akkor ebben a csomagban megtalálható a Sound Pacage Plus is, amely a Boxster esetében 7 hangszóróból ontja az 185 W teljesítményű zenét, a kupé testvérében, a Caymanban pedig 9 hangszóró adja a 235 W zenei aláfestést, a CD lemezekből pedig hetet fogad a tár. A belső értékek további javításán túl a másik két csomag a külsőt dobja fel. A "Design" csomag része a 19 colos, fekete színű könnyűfém felni, a fekete tükrök, a szintén fekete első beömlők, valamint a beltérben is feltűnik egy-két fekete díszítés és a kipufogó formája is eltér a többi változattól. A "Design Sport" csomag továbbá módosított orrspoilert és hátsó légterelő is megtalálható. A csomagok ára hozzávetőlegesen 700 ezer és 1,8 millió Ft közé esnek és már megrendelhetőek.

Szólj hozzá!

Címkék: porsche boxster cayman porsche boxster porsche cayman

Don Panoz új csodája

2010.03.28. 14:45 :: Dr. Robin Masters

Panoz, a név nem biztos, hogy mindenki számára ismert, pedig egy igazán remek amerikai versenyistállót és manufaktúrát takar. A kis céget Danny Panoz (Don Panoz) alapította 1989-ben az amerikai Georgia államban. Panoz márkanév alatt még sok modell nem született, első utcai modelljük a Roadster volt, amely egy kis kétüléses élményautó, amelybe kétféle V8-as Ford motort építettek. 2000-től egészen a tavalyi évig gyártották a második modelljüket többféle karosszériaváltozatban és motorral, ez volt az Esperante. Ez utóbbi modell versenykörökben is népszerű, többek között 2006-ban Sebringben, a 12 órás futamon győzedelmeskedett olyan ellenfelek ellen, mint a Porsche, a Spyker vagy a BMW. Nem volt kérdéses, hogy hamarosan új modell fog érkezni az Esperante helyére.

Panoz Esperante GTLM, a roadster változatban is az 5 literes Ford V8-ast szerelték

Az újdonság fejlesztéséről már tudni egy ideje, a neve Ambruzzi lesz. Felépítésében követi az elődöt, orrmotor és hátsóhajtás, az első skicc alapján pedig a formavilág sem változik radikálisan. Arról nem tudni, hogy milyen motor kerül az autó orrába, de nem lenne meglepő, ha ismételten a Ford egyik újonnan fejlesztett V8-as blokkja kerülne a méregdrága sportautóba. Az árát ugyanis eléggé vaskosnak mondják, hozzávetőlegesen 150 ezer $-ba fog kerülni, ami ugyanannyi, mint egy Corvette ZR1. Az autót, ismerve a gyártó sporthagyományait, többször lesz alkalmunk látni majd a versenypályán, mint az utakon. Érdekesség, hogy Don Panoz érdekeltségi körébe tartozik a Le-Mans 24h versenyek mintájára életre hívott amerikai versenyszéria, az ALMS.  Továbbá az aprócska vállalat Észak-Amerikában három versenypályát is működtet: a kanadai Mosport Parkot, és kettőt az USA-ban, úgy mint a Road Atlanta és a Sebring International Racewayt. Az új modell hivatalosan a júniusban megrendezésre kerülő Le Mans-i 24 órás viadalon fog először bemutatkozni, amely már nincs is olyan messze.

Szólj hozzá!

Címkék: le mans alms sebring panoz esperante ambruzzi panoz ambruzzi road atlanta mosport park

Zöld Ferrari

2010.03.25. 10:25 :: Dr. Robin Masters

Az utóbbi időben az autóipar zászlajára tűzte ki a környezetvédelmet, amelyet főként a szigorodó szén-dioxid kvóták indokolna és még számos más egyéb dolog is, tudjuk jól, fogyóban vannak a kőolajkészletek. Hibridek, bioetanollal üzemelő autók, hidrogén és elektromos hajtás, ma már nem fikció, számos utcai autó már használ vagy alternatív hajtást, vagy valamiféle alternatív üzemanyagot. A környezetvédelem és a zölddé válás a sportautók kategóriájában is egyre inkább tetten érhető. A híres olasz márka, a Ferrari is rátért erre az útra. A Genfi Autószalonon bemutatták az első zöld Ferrarit, amely tényleg zöld. Az olasz mérnökök egy hibrid rendszert építettek a Ferrari 599 GTB Fioranoba. Az autóban természetesen megmaradt a tökéletesre csiszolt V12-es motor is, amelyhez a hátsó kerekeknél lévő, az F1-ből már ismerős KERS rendszer csatlakozik. Az autó innen kapta a HY-KERS vettura laboratorio elnevezést is. A differenciálműnél elhelyezett elektromos egység valamivel több mint 100 lóerős teljesítményt ad le, amely hozzávetőlegesen 150 Nm nyomatékot állít elő. A rendszer tehát úgy működik, mint a tavalyi évi F1-es versenyautókban, fékezéskor a rendszer áramot termel, amelyet a padlóba épített lítiumion akkumulátor cellákban tárol, majd gyorsításkor felhasznál. Az autó így jobban gyorsul, mint a normál modellek, ráadásul a fogyasztása is hozzávetőlegesen 35%-kal kisebb. További érdekesség, hogy az elektromos rendszer által termelt áramot az elektronika fel tudja használni a légkondicionáló, a kormányrásegítés, a fékszervó, valamint a fedélzeti berendezések működtetéséhez is. A zöld sportautóban egyébként egy duplakuplungos 7 sebességes szekvenciális váltón át lehet az erőt a hátsókerekekre szabadítani. A tervezők továbbá arra is ügyeltek, hogy a plusz tömeg ne rontsa az autó súlyelosztását, ezért pl. az akkumulátorokat a padlóba építették. Hogy mikor kerülhet gyártásba az autó, arról egyelőre nincs hír, de vélhetően nem kell már sokat várni az első valóban zöld Ferrarik megjelenésére.

Szólj hozzá!

Címkék: zöld ferrari f1 formula 1 kers 599 599 gtb fiorano hy kers

Renault kabriók a szezonra

2010.03.15. 11:49 :: Dr. Robin Masters

Finom napsütés, lágy szellő, a tavasz szerencsére egyre jobban éreztete, hogy bizony már itt van. Mindezt kihasználva az autógyárak sem tétlenkednek, az új kabriószezonra új autók érkeznek. Tekintsük át a francia Renault idei kínálatát. A Mégane III bemutatkozásával egy időben már szó volt róla, hogy ebből az új típusból is lesz CC, azaz kupé-kabrió változat. Az újdonság a Genfi Autószalonon debütált a napokban. Az új nyitott Mégane is követi az elődjét, azaz a nyitható tető fémből készül, azonban különlegesége, hogy az autó ezen részébe óriási üvegpanet építenek, így az autó zárt állapotában is rengeteg fényt enged be a panorámatetőn át. A tető egyébként 21 másodperc alatt nyitható/zárható. Az újdonságba összesen hatféle benzin és dízel motort lehet majd rendelni, amelyekhez hatfokozatú manuális, illetve szintén hatfokozatú duplakuplungos váltót lehet társítani. Az új Mégane CC tavasszal kerül a kereskedésekbe, ára egyelőre még nem ismert. A Renault egy másik újdonsággal is készül, amelyet szintén az idei Genfi Autószalonon mutattak be hivatalosan. Ez az újdonság egy törpe kupé-roadster lesz, amely a Wind nevet kapta. Az autó a Twingo alapjaira épül, kétüléses. Az aprócska autó mindösszesen 3,83 m hosszú, egyik nagy előnye talán azt lehet, hogy a teteje egy darabból áll, így az egyébként is kics csomagtérben nem foglal el sok helyet, ráadásul mindösszesen 12 másodperc kell ahhoz, hogy a kupéból roadstert varázsoljunk. A Windbe kétféle benzines motor kerülhet, az egyik a Twingó GT-ből ismerős 1,2-es 100 lóerős, a másik a 133 lóerős teljesítménnyel büszkélkedő 1,6-os, amelyet a Renault a Twingo RS-ben is használ. Az autó ára még nem ismert, de vélhetően a Peugeot 207 CC és az Opel Tigra közelében lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: cc roadster coupé renault kupé genf renault megane cabriolet geneva 2010 genfi autószalon renault mégane iii renault wind kupé kabrió

Búcsúzik a Zonda

2010.03.14. 17:31 :: Dr. Robin Masters

Horacio Pagani és csapata több mint 10 éve megalkotott egy igazán különleges és ritkaságszámba menő szupersportatutó, ez nem más, mint a Pagani Zonda. Kevesen tudják, de a tervezési időszakban az autót még a híres argentín autóversenyző, Juan Manuel Fangio tiszteletére "Fangio F1"-ként nevezték, majd az 1995-ös halála után átnevezték Zondára, amely egy argentín szél neve is egyben. A kis olasz manufaktúra a repülőgépekre emlékeztető utcai fenevadat 1999-ben kezdte el gyártani, és már akkor is meghaladta egy egy példány ára a 60 millió Ft-ot. A középmotoros építésű sportautót a mai napig a Mercedes AMG által átalakított V12-es motorjával szerelték, ez a motor a 2002-ig gyártott Zonda C12 típusban 402 lóerőt teljesített, és az autó 4,2 másodperc alatt gyorsult 100 km/h sebességre. 2001 és 2002 között az egyébként is erősen limitált szériában készülő autó (évente kb. 10 Zonda készült el) egy erősebb változata is elkészült, amely a Zonda C12 S volt, amelyben a motor már 570 lóerőt adott le, és némileg tovább vadították a külsőt is, valamint az autót már nyitott tetővel is meg lehetett vásárolni.

Pagani Zonda C12 S, mindössze 15 db épült belőle

Ezt követően az autó még nagyobb motort (7,3 liter) kapott. A Zonda C12 S 7.3 egészen 2005-ig készült. 2005-ben egy újabb változat került a piacra, ez a Zonda C12 F volt, amelyben a jól ismert V12-es motor már 594 lóerőt teljesített, 3,5 másocperc alatt futotta a 100-as tempót, a mutató pedig 346 km/h-ig lendülhetett ki. Egy évvel később bemutatkozott a roadster változat, amely 50 lóerővel erősebb volt. Ebből  a modellváltozatból  napjainking összesen 25-25 db készült, melynek legutolsó darabja a ma zárodó Genfi Autószalonon mutatkozott be. Az utolsó példány egy különleges, "egydarabos" széria, amelyet a gyártó Zonda Tricolornak nevezett el. A különleges példány az olasz légierő műrepülő különítménye előtt tiszteleg, amely idén ünnepli 50. évfordulóját. Az autó színe is a csapat színeit tükrözi, fekete és kék karbon, valamint titánium elemek, az autó orrán V alakban végighúzodó olasz trikolorral, amelyek a sárga felnik csak még jobban feldobnak. Nem lehet az autó mellett szó nélkül elmenni, hiszen annyira látványosra sikerült, amely nem csak a külsőre, hanem az utastérre és a műszaki tartalomra is igaz. A beltérben a fehér és a kék színű bőr kombinációja a domináns, a nemes anyagokat mindenhol kézzel varrták, így az egyediség és a magas minőség garantált. A versenyautó belső műszeregységét pedig zöld fény világítja meg. Az autóban használt alkatrészek sem hétköznapiak; kerámia bevonatú titánium-nikkel kipufogúrendszeren muzsikál a jól ismert motor, amely 678 lóerőt és 780 Nm-t teljesít, mindezt egy hatfokozatú szekvenciális váltó viszi át a hátsó kerekekhez, amelyek felfüggesztése magnéziumból és titániumból készült. Az utolsó példány 2,7 alatt van százon, és egészen 350-ig lehet gyorsulni vele. A Pagani Zonda utolsó példányának különlegességét leginkább az ára tükrözi: közel 370 millió Ft-ba kerül! Tulaja már van, állítólag egy közel-keleti milliárdos vásárolta meg, és mint tudjuk, arrafelé az ilyen kaliberű autók nem számítanak ritkaságnak. A Zondából 11 éves történe alatt egyébként még készült különleges kivitel, többek között a tavalyi évben bemutatott, csupán 10 példányban készülő Cinque, valamint R Clubsport néven versenyzésre is alkalmas változat. Nem hivatalosan pedig egy Zonda PS nevezetű modell is elkészült, amelyet egy holland autómániás üzletember, Peter Saywell rendelt meg egyedi kialakítással. A legutóbbi információk szerint összesen 115 db Zonda készült el az elmúl több mint egy évtizedben, az utódja, az egyelőre Project C9 néven emlegetett típus pedig még az idén be fog mutatkozni.

Szólj hozzá!

Címkék: zonda genf geneva 2010 genfi autószalon pagani zonda tricolore zonda c12 zonda c12 s

RS5, az új fenevad

2010.03.08. 12:14 :: Dr. Robin Masters

A négykarikás márka, 2007-től forgalmazza a népszerű és igen csinos formatervű A5-ös modelljét, amelyből azóta már készült 5 ajtós hatchback és S kivitel is. Ígéretükhöz hűen, a napokban is zajló jubileumi Genfi Autószalonon végre bemutatták a legerősebb fenevadot, az RS4 utódját, az Audi RS5 típust. A stílusos kupéba a már jól ismert, 4,2 literes FSI V8-as blokk került, amely 450 lóerőnyi teljesítményt ad le. A motor a már jól ismert Quattro hajtáson keresztül mind a négy kereket hajtja, a hatalmas erőt pedig a legújabbfejlesztésű hétsebességes S tronic váltó jutattja el minden kerékhez. Az új modell listaára 77 ezer euró lesz, azaz hozzávetőlegesen 22 millió Ft. Az utasokat belül sportülések, amelyekből három különféle választható, sportkormány fogadja, kívül pedig a látványos polírozott felnik és a mögöttük lévő robosztus féknyergek mutatják meg, hogy igazából mivel is van dolgunk. Továbbá nagy tempónál az autó hátsó spoilere egy kicsit kiemelkedik, hogy ezáltal is több leszorítóerőt termeljen.

Szólj hozzá!

Címkék: audi kupé a5 genf geneva 2010 genfi autószalon audi rs5

"Éjszakai" kivitel az SL-ből

2010.03.08. 11:36 :: Dr. Robin Masters

A Mercedes-Benz legendás roadstere, az SL a 80. Genfi Autószalonon egy különleges kiadásban mutatkozott be. Az SL 500 "Night Edition" példányokat az apróbb kiegészítők és a fényezés különbözteti meg a többi változattól. Kívülről az ötküllős, kétszínű, 19-es felnik és a designo magno éjfekete fényezés teszik látványossá az autó megjelenését, továbbá a króm kilincsek és az ezüstszínű féknyergek növelik az autó eleganciáját. Az autó belterében szintén a fekete és az ezüst/króm összeállítás a domináns. Az üléseket fekete-ezsüt színkonbinációjú nappa bőr borítja, míg a nyakmelegítő AIRSCARF sötét burkolata mögött a ventillátorok ezüstös bevonatot kaptak.

Az autóban több helyen elhelyezték a "Night Edition" logót, valamint a küszöbök is polírozott fémborítást kaptak. A különleges, korlátozott példányszámban készülő modell ára egyelőre még nem ismert.

Szólj hozzá!

Címkék: mercedes sl genf mercedes benz geneva 2010 genfi autószalon sl 500 night edition

GQbyCITROËN

2010.03.07. 12:21 :: Dr. Robin Masters

A Citroën és a többi francia autómárka is mindig híres volt arról, hogy formatervben sokszor meghökkentőt, vagy olyan franciásan szokatlant tudnak mutatni. A PSA konszern márkája most is egy formailag rebellis koncepciót mutatott be. A CQbyCITROËN formatervét a francia formatervezők Dylen Jones-szal, az angol GQ férfimagazin főszerkesztőjével, és Mark Lloyd britt designerrel együtt alkották meg. A formaterv igen látványosra sikerült, hasonló, mint a korábbi GTbyCITROËN koncepció autó, amelyet a neves játékszéria, a Gran Turismo kreátoraival közösen terveztek. Az óriási felnik, az agresszív orrkiképzés, a hosszú és lapos kupészerű forma, mind mind igazán látványossá teszik az autót, amelyet a meggypiros fényezés csak tovább erősít. Lloyd úgy nyilatkozott, hogy számára egy GT jelenti az autózás kiválóságát és kifinomultságát. Nem sportautót akartak tervezni, hanem elmondása szerint "valami úri megjelenésűt, nem tömegcikket akartak létrehozni, hanem egy autót a GQ-nak." A külső ugyan elegánsan dinamikus, de ugyanez nem párosul környezetszennyezően óriási motorral és fogyasztással. Az autót egy 1,6 literes direkt befecskendezéses FIGYELEM!! gázmotor mozgatja, amelyhez egy elektromos motor is kapcsolódik. Ez első hallásra nem tűnik túl soknak, mégis az autó 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 250 km/h, amelyet elektronika szabályoz le. Nem beszélve arról, hogy az emissziós értékek is alacsonyak, szén-dioxidból mindösszesen 80 grammot ereget a levegő kilométerenként az új francia.

Az újdonság egy exkluzív partin mutatkozott be Londonban, arról természetesen nem esett szó, hogy valaha is szériában viszont láthatjuk-e, viszont egy újabb példája annak, hogy francia formatervezés milyen irányba is halad.

 

Szólj hozzá!

Címkék: citroën koncepció gq concept car gqbycitroën gtbycitroën

Újra sportos Toyota?

2010.03.05. 17:44 :: Dr. Robin Masters

Supra, MR2, Celica, talán a japán gyártó három legismertebb sportautója, amelyek közül ma már egy sincs a kínálatban. Pedig annak idején mindhárom modell az autósportok világában is jól szerepelt, gondoljunk csak a Celica rally változatára, vagy a japán GT bajnokságban anno még versengő különféle Supra változatokra. A Toyota mai kínálatában már nem szerepel semmiféle sportos, vagy sportautó. Azonban a helyzet hamarosan megváltozhat, és talán a márka kedvelői ismételten egy elérhető árú, kupészerű kialakítású autót kaphatnak. A Toyota FT-86 már ismerős lehet, ugyanis a tavalyi Tokyo Motor Shown mutatkozott be először, azonban az ázsiai szigetországon kívül elsőként a jelenleg is zajló genfi autószalonon mutatkozott be újból. Az autó neve is ismerős lehet az autórajongók és a drift világában jártasak számára. A 86 (japánul: hacsi roku) a legendás Toyota AE86 (Corolla Levin, vagy Sprinter Trueno) után kapta ezt a típusjelzést. Az új koncepció nem csak nevében, hanem a karosszéria kialakításában is követi az elődöt; háromajtós kompakt kialakítás, mindösszesen 4,16 m-es hossz és 1,26 m-es magasság jellemzi az autót. Alapját a jelenlegi Subaru Impreza rövidített padlólemeze adja, meghajtásáról pedig a legújabb fejlesztésű, kétliteres, "D-4S" jelzésű boxermotor gondoskodik, amely egy hatsebességes manuális váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja. A motor teljesítményét megközelítőleg 200 lóerőre becsülik, amely elegendő lehet ezen kis sportkompakt dinamikus mozgatásához. A koncepció egyébként a közel szériaérett formát mutatja, amely a mai divatnak megfelelően letisztult vonalakból építkezik. A négyüléses, de igazából csak két felnőtt ember számára kényelmes belsőre pedig a digitális kijelzők és a sejtelmes kék hangulatfény jellemző. Az új modell legkorábban 2012-ben kerülhet a szalonokba, árát vélhetően a Mazda MX5-höz fogják igazítani. Továbbá tudni lehet még azt is, hogy ugyanezen modellből a Subaru saját, még erősebb változatot is fog készíteni.

Szólj hozzá!

Címkék: toyota ae86 supra corolla mr2 sprinter levin trueno celica toyota ft86 hacsi roku

A jövő Alfa Romeoi

2010.03.04. 13:12 :: Dr. Robin Masters

A stílusos olasz autók egyik legimpozánsabb szimboluma az Alfa Romeo, amely idén ünnepli 100. évfordulóját. Ennek tiszteletére a szintén neves olasz Pininfarina és Bertone design stúdiókat kérték fel arra, hogy készítsenek egy-egy, a márka jövőbeli arculatát előre vetítő tanulmányautót. A két cég tervezőcsapata örömmel teljesítette a rájuk váró feladatot és elkészítették a két merőben ellentétes, de mindenképpen futurisztikus és finom vonalvezetésű tanulmányokat.

Az autó a régi klasszikus Alfák építési módját követi, leginkább az 1966-ban megjelent Duetto (1600 Spider, vagy másnéven Giullia Spider) modernkori reinkarnációjának tekinthető. Azaz orrmotoros, hosszában beépítve, amely a hátsó kerekeket hajtja, ráadásul a hagyományoknak megfelelően egy négyhengeres, 1750 köbcentis blokkot kapott, amelyet immáron turbó lélegeztet. A 2uettottanta elnevezésű tanulmányautó formaterve végletesen letisztult, sima vonalú. Azonban az agresszív orrkiképzés továbbra is megmarad, amelyet a vékony LED fényszórók csak tovább erősítenek.

A Pininfarina tanulmány egyik elődje, a Spider Junior 1,6 (1974)

 

Elődjét 1966-tól egészen 1993-ig gyártották. A típus egészen 4 generációt élt meg, mindegyik hátsókerékhajtású volt. Az Alfa csak ezután tért át az elsőkerekes Spiderek gyártására, amelynek legújabb generációját ma is lehet kapni.

A másik, exteriör és interiör szempontjából igen látványos koncepció a Bertone tervezőinek asztaláról származik. A Pandion nevű modell teljesen áramvonalas, extravagáns külsőt kapott. A kupé szerű héj alatt négy utas fér el, akit különféle high-tech fedélzeti berendezések vesznek körül. Az autó megépítésénél nagy szerepet kaptak a kombozit karbon és magnézium alapanyagok, amelyek áltak a könnyűépítés létrejöhetett.

Az autó szemből leginkább egy éjszakai ragadozó tekintetére hasonlít. Az Alfa-Romeo célja ezen két modellel, hogy előrevetítsék a cég jövőbeli autóinak formatervét. Konkrét gyártásukról még nem esett szó.

Szólj hozzá!

Címkék: alfa romeo spider kupé pininfarina bertone pandion duetto 2uettottanta geneva 2010 genfi autószalon

A 2010-es F1-es Safety Car

2010.03.01. 13:39 :: Dr. Robin Masters

Itt a tavasz naptárilag első napja! Kitekintve az ablakon szerencsére jön a papírforma, süt a nap, kellemes az idő, kezd feléledni a természet. Mit is kezdődik el még ilyenkor? Igen, a kabriószezon (a kupékkal is jobb ilyenkor cirkálni)! Jelen blog ezen autókülönlegességekre fog fókuszálni, kezdjük is rögtön egy igazi csemegével.

A Mercedes-Benz a 2010-es F1-es évadban nem csak a teljesen gyári csapattal fog újat mutatni, hanem a felvezető autót is lecserélik. A stuttgartiak már 1996 óta a hivatalos Safety Car szállítói a sorozatnak. Többek között  készült már biztonsági autó a C-Klasseból, a CL-ből, a CLK-ból, az SLK-ból és legutóbb az SL-ből is. Most pedig a gyáriak legújabb luxuskupéján a sor, hogy betöltse ezt a megtisztelő szerepet. Az SLS AMG modellen sok átalakításra nem volt szükség. A brutálisan erős 571 lóerős szívómotor és a hozzákapcsolt duplakuplungos hétsebességes váltó ugyanaz, mint az utcai modellben. A változások csupán az autó tetején lévő fényhíd, a karbonszálas visszapillantóház, valamint az egyedi matricák által fedezhetőek fel.

Az autóban, megtalálható lesz az a rádiós adóvevő rendszer, amellyel a sofőr; Bernd Mäylender, a versenyszervezőkkel kommunikálhat, továbbá az autó az utasításközvetítő rendszerbe is becsatlakozik, ezáltal a pilótáknak képes egy kijelzőn megjeleníteni a rájuk vonatkozó aktuális utasításokat.

Az első sirályszárnyas biztonsági autót március 12-én láthatjuk, amikor megrendezésre kerül a 2010-es szezon első futama, Bahreinben.

Szólj hozzá!

Címkék: mercedes f1 formula 1 safety car 2010 mercedes benz sls amg biztonsagi auto bernd mäylender