A stílusos olasz autók egyik legimpozánsabb szimboluma az Alfa Romeo, amely idén ünnepli 100. évfordulóját. Ennek tiszteletére a szintén neves olasz Pininfarina és Bertone design stúdiókat kérték fel arra, hogy készítsenek egy-egy, a márka jövőbeli arculatát előre vetítő tanulmányautót. A két cég tervezőcsapata örömmel teljesítette a rájuk váró feladatot és elkészítették a két merőben ellentétes, de mindenképpen futurisztikus és finom vonalvezetésű tanulmányokat.
Az autó a régi klasszikus Alfák építési módját követi, leginkább az 1966-ban megjelent Duetto (1600 Spider, vagy másnéven Giullia Spider) modernkori reinkarnációjának tekinthető. Azaz orrmotoros, hosszában beépítve, amely a hátsó kerekeket hajtja, ráadásul a hagyományoknak megfelelően egy négyhengeres, 1750 köbcentis blokkot kapott, amelyet immáron turbó lélegeztet. A 2uettottanta elnevezésű tanulmányautó formaterve végletesen letisztult, sima vonalú. Azonban az agresszív orrkiképzés továbbra is megmarad, amelyet a vékony LED fényszórók csak tovább erősítenek.
A Pininfarina tanulmány egyik elődje, a Spider Junior 1,6 (1974)
Elődjét 1966-tól egészen 1993-ig gyártották. A típus egészen 4 generációt élt meg, mindegyik hátsókerékhajtású volt. Az Alfa csak ezután tért át az elsőkerekes Spiderek gyártására, amelynek legújabb generációját ma is lehet kapni.
A másik, exteriör és interiör szempontjából igen látványos koncepció a Bertone tervezőinek asztaláról származik. A Pandion nevű modell teljesen áramvonalas, extravagáns külsőt kapott. A kupé szerű héj alatt négy utas fér el, akit különféle high-tech fedélzeti berendezések vesznek körül. Az autó megépítésénél nagy szerepet kaptak a kombozit karbon és magnézium alapanyagok, amelyek áltak a könnyűépítés létrejöhetett.
Az autó szemből leginkább egy éjszakai ragadozó tekintetére hasonlít. Az Alfa-Romeo célja ezen két modellel, hogy előrevetítsék a cég jövőbeli autóinak formatervét. Konkrét gyártásukról még nem esett szó.