Az amerikai autóipar egyik ikonja, a Ford leghíresebb modellje, amelyet az 1960-as évek elején a Ford akkori mérnöktehetsége, Donald N. Frey tervezett, ő volt az, akinek sikerült anno meggyőznie Lee Iacoccat, hogy gyártásba kerüljön a pony car, azaz a Mustang, amelyet rekordidő alatt, mindösszesen 18 hónap munkával sikerült kifejleszteni.
Iacocca (balra) Frey (jobbra), és az első Mustang
A 18 hónapos fejlesztési idő alatt a Mustang elsőként egy kétüléses roadsterként látta meg a napvilágot. Ez azonban nem tetszett az akkori cégvezetésnek, mondván, hogy erősen megcsappantak a bevételek, ezért egy családias jellegű, ám elérhető árú autóra lenne szükségük. Így született meg a négyülésessé alakított Mustang. Az első példány 1964 március 9-én gördült le a dearborni gyártósorról. Megtervezni és gyártani olcsó volt, hiszen a korabeli Falcon és Fairlaine modellek alapjaira és fő alkatrészeire épült. Az autót már kezdetben is hathengeres és V8-as motorokkal szerelték, amelyhez máig hű a Ford. Az első példányok soros hathengeres motorral és háromsebességek kézi váltóval mindösszesen 2368$-ba kerültek.
Az autó gyorsan népszerűvé vált, ez többek között annak is köszönhető, hogy a híres angol ügynök, James Bond az 1964-ben bemutatott Goldfinger című filmben már vezette a Mustangot. A leghíresebb filmes jelent azonban nem ehhez az alkotáshoz kapcsolódik, hanem a Bullit több mint 10 perces autós üldözéséhez, amelyben Steve McQuenn egy Mustang GT-t hajt. A Mustang ezen kívül számtalan filmben és reklámban szerepelt. A mai kor közönségének egyik legismertebb változata talán Eleanor, a megszelidíthetetlen Shelby GT500-as, amelyet Nicolas Cage kötött el a Tolvajtempó című filmben. A Mustang oly annyira népszerűvé vált kedvező ára, négyszemélyes utastere, de mégis egyedi külseje miatt, hogy az első másfél évben több mint 1 millió példány talált gazdára az USA-ban. Számtalan változat látott belőle napvilágot 1964-es piacra kerülése óta, épült belőle több versenyautó, volt biztonsági autó az Indianapolis 500 futamán, driftelésre felkészített darabokat is építettek belőle. Mind a mai napig kedvelt modell a hot rod építők és az izomautók rajongóinak körében. Ma az 5. generáció fut az utakon kupé és kabrió kialakításban korszerű V6-os és V8-as motorokkal szerelve. Donald N. Frey, akinek a Ford eme autóipari legendát köszönheti még március 5-én hunyt el illinoisi otthonában, haláláról azonban csak most számoltak be. A mérnök-legenda 86 éves volt.