Panoz, a név nem biztos, hogy mindenki számára ismert, pedig egy igazán remek amerikai versenyistállót és manufaktúrát takar. A kis céget Danny Panoz (Don Panoz) alapította 1989-ben az amerikai Georgia államban. Panoz márkanév alatt még sok modell nem született, első utcai modelljük a Roadster volt, amely egy kis kétüléses élményautó, amelybe kétféle V8-as Ford motort építettek. 2000-től egészen a tavalyi évig gyártották a második modelljüket többféle karosszériaváltozatban és motorral, ez volt az Esperante. Ez utóbbi modell versenykörökben is népszerű, többek között 2006-ban Sebringben, a 12 órás futamon győzedelmeskedett olyan ellenfelek ellen, mint a Porsche, a Spyker vagy a BMW. Nem volt kérdéses, hogy hamarosan új modell fog érkezni az Esperante helyére.
Panoz Esperante GTLM, a roadster változatban is az 5 literes Ford V8-ast szerelték
Az újdonság fejlesztéséről már tudni egy ideje, a neve Ambruzzi lesz. Felépítésében követi az elődöt, orrmotor és hátsóhajtás, az első skicc alapján pedig a formavilág sem változik radikálisan. Arról nem tudni, hogy milyen motor kerül az autó orrába, de nem lenne meglepő, ha ismételten a Ford egyik újonnan fejlesztett V8-as blokkja kerülne a méregdrága sportautóba. Az árát ugyanis eléggé vaskosnak mondják, hozzávetőlegesen 150 ezer $-ba fog kerülni, ami ugyanannyi, mint egy Corvette ZR1. Az autót, ismerve a gyártó sporthagyományait, többször lesz alkalmunk látni majd a versenypályán, mint az utakon. Érdekesség, hogy Don Panoz érdekeltségi körébe tartozik a Le-Mans 24h versenyek mintájára életre hívott amerikai versenyszéria, az ALMS. Továbbá az aprócska vállalat Észak-Amerikában három versenypályát is működtet: a kanadai Mosport Parkot, és kettőt az USA-ban, úgy mint a Road Atlanta és a Sebring International Racewayt. Az új modell hivatalosan a júniusban megrendezésre kerülő Le Mans-i 24 órás viadalon fog először bemutatkozni, amely már nincs is olyan messze.