A Citroën és a többi francia autómárka is mindig híres volt arról, hogy formatervben sokszor meghökkentőt, vagy olyan franciásan szokatlant tudnak mutatni. A PSA konszern márkája most is egy formailag rebellis koncepciót mutatott be. A CQbyCITROËN formatervét a francia formatervezők Dylen Jones-szal, az angol GQ férfimagazin főszerkesztőjével, és Mark Lloyd britt designerrel együtt alkották meg. A formaterv igen látványosra sikerült, hasonló, mint a korábbi GTbyCITROËN koncepció autó, amelyet a neves játékszéria, a Gran Turismo kreátoraival közösen terveztek. Az óriási felnik, az agresszív orrkiképzés, a hosszú és lapos kupészerű forma, mind mind igazán látványossá teszik az autót, amelyet a meggypiros fényezés csak tovább erősít. Lloyd úgy nyilatkozott, hogy számára egy GT jelenti az autózás kiválóságát és kifinomultságát. Nem sportautót akartak tervezni, hanem elmondása szerint "valami úri megjelenésűt, nem tömegcikket akartak létrehozni, hanem egy autót a GQ-nak." A külső ugyan elegánsan dinamikus, de ugyanez nem párosul környezetszennyezően óriási motorral és fogyasztással. Az autót egy 1,6 literes direkt befecskendezéses FIGYELEM!! gázmotor mozgatja, amelyhez egy elektromos motor is kapcsolódik. Ez első hallásra nem tűnik túl soknak, mégis az autó 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 250 km/h, amelyet elektronika szabályoz le. Nem beszélve arról, hogy az emissziós értékek is alacsonyak, szén-dioxidból mindösszesen 80 grammot ereget a levegő kilométerenként az új francia.
Az újdonság egy exkluzív partin mutatkozott be Londonban, arról természetesen nem esett szó, hogy valaha is szériában viszont láthatjuk-e, viszont egy újabb példája annak, hogy francia formatervezés milyen irányba is halad.